Jak zacząć sprzedawać przez Amazon?
Czy właściciel sklepu internetowego musi ograniczać się z aktywnością biznesową jedynie do jednego, własnego kanału sprzedaży? W żadnym wypadku! Z IdoSell mamy możliwość rozszerzenia swojego potencjału o integrację sklepu z największymi platformami sprzedażowymi na świecie. Przykład? Amazon Marketplace, na którym czekają miliony nowych klientów.
Amazon Marketplace – miliony klientów na wyciągnięcie ręki
Amazon Marketplace to miejsce, które od lat stanowi globalne centrum handlu detalicznego i hurtowego. Kiedyś skupiający się na sprzedaży produktów używanych, dzisiaj w zdecydowanej większości marketplace oferuje produkty wprost od producentów i sklepów internetowych dla milionów klientów z całego świata.
Praktyka pokazuje, że nawet małe biznesy, dzięki wejściu ze sprzedażą na Amazon Marketplace notują wyraźny wzrost obrotów, dzięki któremu biznes ma warunki do stałego rozwoju i oferowania coraz szerszego asortymentu. Czy jednak w obliczu konieczności zarządzania własnym sklepem internetowym, dodatkowy wysiłek związany ze sprzedażą na Amazon ma sens? Tak, o ile zdecydujemy się na skorzystanie z funkcji integracji sklepu w IdoSell z Amazon Marketplace.
Integracja IdoSell z Amazon Marketplace – zwiększ efektywność obsługi sprzedaży wielokanałowej
Amazon sklep internetowy to możliwość zintegrowania własnego e-sklepu zbudowanego w IdoSell z największą platformą e-commerce na świecie. IdoSell oferuje bardzo duże możliwości integracji z Amazon, zarówno dla tradycyjnych przedsiębiorców, jak i osób stawiających na dropshipping. Przykładem może być automatyzacja obsługi zamówień. Jeśli otrzymujemy zamówienie z Amazon, te automatycznie zostanie przekazane do zintegrowanej z naszym sklepem hurtowni, która przejmie całą logistykę dostarczenia przesyłki. Taka automatyzacja zapewnia mnóstwo czasu, który możemy poświęcić na rozwój własnego biznesu.
Integracja sklepu IdoSell z Amazon to także między innymi możliwość błyskawicznego eksportu ofert produktowych, automatyczne księgowanie płatności i zarządzanie sprzedażą wielokanałową z poziomu jednego, intuicyjnego panelu IdoSell. Sprzedaż w kilku miejscach nigdy nie była tak łatwa, jak teraz.
Jak zintegrować sklep internetowy z Amazon Marketplace?
Dotychczas proces integracji platformy SaaS z zewnętrznymi marketplace wymagał doświadczenia i uwagi, nie mówiąc już o czasie i potencjalnych kosztach związanych ze wsparciem profesjonalistów. W IdoSell jednak pełna synchronizacja własnej oferty z Amazon trwa zaledwie kilka chwil.
Wszystko to dzięki automatyzacji, która w IdoSell jest stawiana na pierwszym miejscu. Co należy zrobić? Oczywiście na samym początku założenie konta w serwisie Amazon. Z poziomu panelu Amazon należy wybrać opcję „Sign up for WMS” i podać nazwę aplikacji wraz z numerem. Po wprowadzeniu Mechant ID w panelu IdoSell integracja zostanie zakończona sukcesem, a my możemy zająć się skonfigurowaniem profilu sprzedawcy wedle własnych preferencji. Specjalnie dla klientów integrujących własny sklep z platformą Amazon przygotowano materiały, które ułatwią integrację produktów i dostosowanie wszystkich parametrów do potrzeb sprzedającego.
Najważniejsze korzyści integracji wejścia na Amazon marketplace z IdoSell
Dlaczego warto wyjść poza własny sklep internetowy i rozszerzyć sprzedaż na kolejne kanały? Oczywiście z powodu większej ekspozycji naszej oferty na klientów z różnych zakątków świata. Amazon to marka, którą zna praktycznie każdy z nas. Wiele osób szukając produktów, swoje pierwsze kroki kieruje właśnie na stronę Amazon. Możemy na tym skorzystać, oferując własne produkty bez względu na to, czy prowadzimy tradycyjny sklep oparty na własnym magazynie, czy biznes dropshippingowy.
Dzięki IdoSell rozszerzenie skali działania nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi formalnościami. Podobnie jak w przypadku Allegro, każdy użytkownik ma możliwość zarządzania i obsługą sprzedaży z poziomu jednego, wygodnego panelu, który skupia w sobie wszystkie oferty, zamówienia i tematy marketingowe. Przy okazji rozbudowany moduł automatyzacji sprzedaży odciąży pracę administracyjną – my w tym czasie będziemy mogli zająć się tym, co najważniejsze dla naszego biznesu.
Art. Partnera: IdoSell
Źródło grafiki: Pexels